شکنجه ها

یکی از مسائلی که جناب غیاث آبادی تأکید زیادی بر روی آن دارند؛ شکنجه های عصر باستان می باشد که توسط پادشاهان انجام می گرفته است. البته اغراق ها و غرض ورزی ها باز هم در نوشتار ایشان آشکار است و همچنین غرض ورزی منابع هم نباید نادیده گرفت. اما به هر حال همواره شکنجه هایی رایج بوده است نه فقط در ایران بلکه در همه نقاط جهان شکنجه های سختی رواج داشته است.

فراموش نکنیم  که تا همین ۵۰۰، ۶۰۰ سال پیش چه شکنجه هایی را برای گناهکاران در نظر می گرفتند! بالاخره آن زمان رسانه ها به این شکل فعال نبودند که مردم را از اقدامات مجرمان و صدماتی که آن ها می رسانند آگاه کنند. فراموش نکنیم که قوانینی مانند سنگسار، بریدن دست و... توسط بسیاری از پیامبران با توجه به شرایط زمانی برقرار شده است. اتفاقا در آن شرایط سنگسار ایده خوبی بود. زنای محصنه در آن عصر کمتر از قتل نبوده است. فرض کنید این کار نادرست باعث تولد یک بچه می شد. آن بچه بی گناه در این دنیا چه می کشید؟! پس تا جایی که می توانستند باید جلوی این کار را می گرفتند و ایجاد ترس و پیشگیری از این کار می کردند. اما اکنون شرایط فرق کرده است و راه های بهتر و حتی موثر تری برای برخورد با مجرمان وجود دارد.

اما نکته اصلی که مد نظر بنده می باشد آن است که چه کسانی و با استناد به چه تواریخی قصد انجام این شکنجه ها را در این دوره و زمانه دارند؟! چه کسانی هستند که می خواهند در این روزگار هم شکنجه های سخت و وحشتناک را به مرحله اجرا در آورند؟! آیا برخورد با آنها نباید در اولویت قرار گیرد؟

پیش از این از آقای غیاث آبادی تقاضا کردیم که اگر جسارتش را دارند با چماق بدستان واقعی در بیفتند و حال از ایشان تقاضا می کنیم که اگر واقعا نگران جامعه امروز ما هستند با کسانی که در دوران حال حاضر قصد اجرای این شکنجه ها را دارند برخورد کنند.

تاریخ را اگر می خواهیم بنگریم باید همه جانبه بنگریم نه آنکه قسمتی از آن را به دلخواه گزینش کنیم و آن هم بدون بررسی های تاریخی و به منظور تخریب یک تمدن به کار بگیریم. خوشبختانه افراد زیادی پی بردند که اکثر صحبت های آقای غیاث آبادی نادرست است.

/ 6 نظر / 41 بازدید
م.ساغشکی

لینک کردم مطلب ارزمشندتان را! درود بر شما که به نکاتی مهمی اشاره نمودید.

جابر

کسی که یه فرد با نام رو نقد می کنه خوب نیست خودش بی نام باشه اینها اولیات کار نقد هستش که شما اصلن رعایت نمی کنی

مهدی

درست می فرمایید شکنجه ها را باید با توجه به شرایط زمانی بررسی کرد

ظلم وتجاوز همیشه بد بوده و هست. نه فقط موقعی که خودمان مورد ظلم و تجاوز قرار میگیریم ظلم بد است حتی اگر کوروش تجاوزگر باشد .نه اینکه چون ایرانی بوده مورد تمجید ما قرار بگید

خسرو

اگر به کتیبه بیستون توجه کنید داریوش خود به شکنجه مخالفانش اشاره میکند پس چرا ناراحت میشوید؟

ربیع

کسانی که اینچنین شکنجه های عصر باستان را بزرگ می کنند می خواهند از ذهنیت امروز جهت تحریف تاریخ سوء استفاده کنند. غیاث آبادی دنبال جو سازی علیه کورش بزرگ است